تغذیه

خواص بی نظیر شیر وعسل

ترکیب شیر و عسل فواید بسیاری در سلامتی دارد. عسل یک آنتی اکسیدان قدرتمند است و همچنین دارای خواص ضد قارچ و ضد میکروبی است. مشخص شده است که برای مشکلات مختلف سلامتی، به ویژه هنگامی که با ماده بسیار مغذی مانند شیر مصرف شود، بسیار کمک می‌کند. محققان حوزه تغذیه برای بهبود مشکلات گوارشی،افزایش سطح انرژی، بهبود بیماری های تنفسی و مواردی از این قبیل، نوشیدن یک لیوان شیر وعسل را پیشنهاد می کنند.

لازم به ذکر است دانستن این که برای درمان یا بهبود کدام قسمت از بدن می خواهید از این معجون استفاده کنید مهم است. باید از میان انواع عسل ارگانیک بدانید که کدامیک به شما کمک می کند. به طور مثال اگر از این معجون برای رفع معده درد می خواهید استفاده کنید بهتر است از عسل آویشن استفاده شود. یا اگر می خواهید از شیر وعسل برای تقویت قوای جنسی بهره بگیرید می توانید از عسل کنار استفاده کنید. عسل کنار حاصل تغذیه زنبور از شکوفه های درخت کنار است.

در این مطلب با خواص معجون شیر وعسل آشنا می شوید:

بهبود مشکلات تنفسی  : از دیگر خواص شیر وعسل رفع مشکلات تنفسی در گلو و ریه است. از گذشته به بیماری که گلو درد داشت، شیر و عسل می دادند. امروزه نیز علم ثابت کرده که این معجون خاصیت فراوانی برای مقابله با مشکلات تنفسی دارد.

کاهش استرس و اضطراب  : شیر وعسل یک ترکیب آرام بخش طبیعی است. این معجون می تواند ذهن شما را آرام کند و با کاهش ضربان قلب به آرامش شما کمک کند.

کمک به هضم غذا و تقویت سیستم گوراشی  : طبق مطالعاتی که محققان انجام دادند برای رفع یبوست و نفخ پیشنهاد می کنند تا از شیر وعسل استفاده کنید. به خاطر خاصیت پروبیوتیک موجود در عسل امکان افزایش باکتری های مفید در سیستم گوارشی افزایش پیدا کرده و همین امر سبب می شود تا هضم غذا بهتر انجام شود.

انرژی زا وافزایش قوای بدن  : از ویژگی های مهم این معجون افزایش سطح انرژی به خصوص اگر در وعده صبحانه میل شود. اگر از شیر با کیفیت در کنارعسل طبیعی استفاده کنید قوای جسمانی شما افزایش چشمگیری خواهد داشت.

بهبود کیفیت خواب  : این معجون برای درمان بی خوابی بسیار مفید است. عسل یکی از خوراکی هایی است که آزاد شدن سروتونین در بدن شما را بهبود می بخشد. سروتونین هورمون خوشحالی است که احساس ریلکسی را در زمان خواب القاء می کند.

کاهش وزن  : ترکیبی از شیر گرم با عسل می‌تواند به کاهش یا افزایش وزن بسته به مقدار کالری مصرفی در طی این فرایند کمک کند. بیشتر اوقات، شیر گرم اگر صبح همراه عسل مصرف شود به کاهش وزن کمک می‌کند، اما در صورت مصرف آن در شب باعث افزایش وزن می‌شود.

پیشگیری از پوکی استخوان  : همانطور که می دانید شیر سرشار از کلسیم مفید برای بدن انسان می باشد. قابل توجه است که عسل نیز ماده ای عالی برای بهبود جذب کلسیم در بدن می باشد. در واقع زمانی که این معجون را میل می کنید هم کلسیم به بدنتان وارد می کنید و هم شرایط جذب کلسیم را بهبود می بخشید.

 

نکته :

> > عسل جایگزین مناسبی برای شیرین کننده‌های مضری نظیر شکر و قند بوده و برای افرادی که به بیماری‌های قندی مبتلا هستند، مفید واقع می‌شود. به خاطر سردی طبع شیر، ممکن است بدن برخی افراد در برابر سردی آن واکنش نشان دهد. اضافه کردن عسل به شیر سردی آن را می‌گیرد و مشکلی در بدن ایجاد نمی‌کند. هم چنین عسل باعث هضم راحت‌تر شیر می شود.

> > عسل برای کودکان زیر یک سال مناسب نیست، زیرا حاوی باکتری‌هایی است که می‌تواند یک وضعیت جدی و بالقوه تهدید کننده زندگی برای کودکان ایجاد کند.

> > مصرف مقادیر زیاد قند اضافه شده می‌تواند به افزایش وزن، بیماری‌های قلبی، دیابت و مشکلات کبدی کمک کند.

> > این نکته را باید در نظر داشته باشید که اگرچه عسل خواص سلامتی دارد، اما از نظر قند و کالری زیاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *