سلامت

با این عادات غذایی جوان بمانید

تمرکز بر خطرابتلا به بیماری، بخش مهمی از کند کردن روند پیری است و حفظ عادات غذایی سالم بهترین راه برای انجام این کار است. افزایش سن، یک ریسک فاکتور برای انواع بیماری‌ها محسوب می‌شود. پس ضروری است که بعد از پنجاه سالگی، عادات غذایی سالمی را رعایت کنید. در این مطلب عادات غذایی موثردر کند کردن روند پیری بعد از پنجاه سالگی را می خوانید:

>> چربی‌های سالم:

داشتن قلب سالم یکی از زمینه‌های مفید برای حفظ سلامتی در پنجاه سالگی می باشد و بهترین راه برای این منظور مصرف چربی‌های سالم مانند اسیدهای چرب امگا ۳ در رژیم غذایی روزانه است که می‌تواند به کاهش خطر بیماری عروق کرونر قلب کمک کند. همچنین اسیدهای چرب موجود در ماهی، آجیل و برخی روغن‌های گیاهی در کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری عروق کرونر و خطر ابتلا به فشار خون نقش مؤثری دارند.

>> غذاهای گیاهی:

پیروی از رژیم غذایی گیاهی در طول زندگی، باعث افزایش طول عمر، کاهش التهاب، کاهش وزن، تثبیت فشارخون و تأخیر در روند پیری پوست … می شود.

>> پروتئین:

رژیم غذایی سرشار از پروتئین در کنار تمرینات مقاومتی برای حفظ و رشد ماهیچه‌های سالم مفید است. به دلیل کاهش بالقوه توده عضلانی، با افزایش سن، نیاز به پروتئین بیشتر می‌شود. برای دریافت پروتئین کافی، در رژیم غذایی خود از منابع کم‌چرب مانند مرغ، تخم مرغ، آجیل و ماست یونانی استفاده کنید. برای جلوگیری از کاهش توده عضلانیِ مرتبط با افزایش سن، لازم است که از جوانی روی عضله‌سازی تمرکز کنید.

>> فیبر:  

دریافت فیبر کافی می‌تواند به کاهش خطر بیماری قلبی، دیابت نوع ۲، فشار خون بالا و حتی سرطان کمک کند. مصرف غلات کامل، عدس، سبزیجات و میوه‌ در وعده‌های غذایی روزانه به دریافت فیبر کافی کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *