آشپزی

ساندویچ ماکارونی

اگر برای دورهمی های دوستانه و یا خانوادگی به فکر تهیه یک میان وعده خوشمزه و دوست داشتنی هستید ساندویچ ماکارونی گزینه خوبی است. این ساندویچ هم لذیذه و هم طرز تهیه آسانی دارد.

مواد لازم:
– گوجه فرنگی دو عدد
– فلفل دلمه یک عدد
– پیاز یک عدد
– قارچ هشت عدد
– خیارشور به مقدار لازم
– رب گوجه فرنگی دو قاشق غذاخوری
– کاهو یا جعفری به مقدار لازم
– گوشت چرخ کرده سیصد گرم
– نان باگت به مقدار لازم
– ماکارونی یک بسته ( از هر نوع فرمی که دوست دارید)
– پودر سیر، آویشن، زردچوبه و دارچین به مقدار لازم
– نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه:
برای شروع ابتدا باید مواد میانی ماکارونی را آماده کنیم برای این کار پیاز ریز خرد شده را به همراه زرد چوبه تفت دهید بعد از طلایی شدن پیاز ،گوشت چرخ کرده و فلفل سیاه را به ماهیتابه اضافه کنید.
بعد از پخت گوشت ، قارچ را اسلایس کنید و فلفل دلمه را هم خرد کنید و به بقیه مواد درون ماهیتابه اضافه نموده و تفت دهید. در ادامه رب ،کمی آب و نمک و ادویه‌ها را بریزید و خوب هم بزنید.
برای آماده کردن ماکارونی؛ کمی نمک ، زردچوبه و روغن را داخل یک قابلمه حاوی آب می ریزیم و روی حرارت می گذاریم بعد از جوشیدن آب، ماکارونی را داخل آب جوش می ریزیم. بعد از نرم شدن ماکارونی آن را آبکش می کنیم.
حالا مقداری از ماکارونی را داخل قابلمه ای که کف آن کمی روغن ریختیم می ریزیم و یک لایه از مواد میانی روی آن پخش می کنیم و دوباره یک لایه ماکارونی می ریزیم. به همین صورت لایه لایه ماکارونی و مواد میانی را اضافه کرده و به مدت چهل دقیقه دم می کنیم.
در پایان نان ساندویچی را برش می زنیم و لای آن مقداری ماکارونی ، سس کچاب به همراه کاهو ، گوجه فرنگی و یا جعفری و خیارشور قرار می دهیم و سرو می کنیم. نوش جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *