اخبار

هوگه و دانمارکی های خوشحال

 

هوگه در واقع یک نوع سبک زندگی شاد و آرامش بخش است.بعبارتی هوگه Hygge، این کلمه دانمارکی که اکنون در جهان به صورت فراگیر در آمده، در حقیقت نوعی حس و حال و کیفیت است.

 

هوگه Hygge، این کلمه دانمارکی که اکنون در جهان به صورت فراگیر در آمده، در حقیقت نوعی حس و حال و کیفیت است. چیزی ظریف اما بسیار محسوس که پایه و اساس زندگی دانمارکی ها می باشد. دانمارکی ها به لطف هوگه، توانسته اند هفده ساعت تاریکی روزهای سخت زمستان را تحمل کنند. هوگه را می توان حس و حالی نرم، راحت و دنج معرفی کرد.
روش زندگی دانمارکی ها حول محور لذت و پیدا کردن خوشی های کوچک می چرخد. به عنوان مثال فرض کنید که با یک پتو روی کاناپه نشسته اید و فنجانی چای در دست دارید. نور ملایمی در فضا حاکم است و شما مشغول صحبت با دوستتان هستید؛ تمام اینها به شما احساس آرامش خواهند داد. به بیانی دیگر، سادگی و سلامت روحی/جسمی شاخصه های مهم هوگه به شمار می روند. در واقع آتش گرمابخش، جوراب های کشمیر و سوپ های لذیذ قسمتی از هوگه هستند.

“هوگه” یا “هیوگه” چنان بخش مهمی از دانمارکی بودن است که طبق گفته مایک وایکینگ (Meik Wiking)، مدیرعامل موسسه تحقیقات شادی در کپنهاگ، بر این باور است که: “هوگه، یک ویژگی مشخص از هویت فرهنگی دانمارکی‌ها و بخشی جدایی ناپذیر از DNA ملی آنها محسوب می شود.”
همچنین وایکینگ ، هوگه را “مانند یک مکان گرم و ایمن ” توصیف می کند. پس آشنایی با فرهنگ هوگه، به خصوص در این روزهای سرد و قرنطینه ناشی از کرونا، خالی از لطف نیست.
وایکینگ در کتاب خود با عنوان “کتابچه‌ هوگه” می گوید: “به عبارت دیگر، هر چیزی که آزادی برای آمریکایی ها به شمار می رود، هوگه برای دانمارکی ها نیز به همان معناست.”

 

این وسواس ملی با همه چیزهای دنج و گرم و نرمش یکی از دلایلی است که باعث شده تا کشور دانمارک با وجود زمستان های سخت، طولانی، بی رحم و تاریک خود همیشه در بالای لیست شادترین کشورهای جهان قرار گیرد. و اخیرا، بقیه جهان هم شروع به اجرای این شیوه زندگی شگفت انگیز کرده‌اند.
هوگه در واقع یک نوع سبک زندگی شاد و آرامش بخش است که به طور یقین شما هم این سبک زندگی را تجربه کرده اید! اما با نام آن آشنایی نداشته اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *