خانه داری

نکاتی مهم برای خوش‌طعم شدن برنج(۳)

پختن برنج یکی از دغدغه های برخی از خانم هاست که دوست دارند همیشه برنجی خوش عطر و بو بپزند. در اینجا نکته هایی مفید و کاربردی را می خوانید که رعایت آن ها به شما کمک می‌کند که همیشه پلو و چلویی خوشمزه داشته باشید.

 

>> موقع دم ‌گذاشتن برنج، سعی کنید تا حداقل مقدار آب را برای برنج استفاده کنید تا برنج از هم وا نرود یا شفته نشود.

>> برای داشتن برنجی سفید، شفاف و با کیفیت، وقتی برنج در حال جوشیدن است، فقط کافیست مقداری آب نارنج یا آبلیمو تازه به آن اضافه کنید.

>> وقتی می‌خواهید برنج را به شکل کته بپزید، بهتراست روی سطح آن داخل قابلمه فقط یک بند انگشت آب باشد.

>> در صورتی که می‌خواهید برنج را آبکش کنید، مهم نیست چقدر نمک به آب اضافه می‌کنید، زیرا بعد از آبکشی برنج را به خوبی می‌شورید. اما یادتان باشد که در هنگام نمک ‌ریزی برای برنج کته، حسابی دقت کنید تا برنج شور نشود.

>> برای سریع‌تر بالا آمدن بخار برنج پس از آبکش کردن، بهتر است با فشار دادن دسته قاشق یا کفگیرحفره‌های کوچک روی برنج ایجاد کنید. این کارباعث می‌شود بخار زودتر بالا برود و برنج بهتر دم بکشد. همچنین، برای اینکه برنج به صورت قد بلند در بیاید، از ظرف بزرگتری برای پخت برنج استفاده کنید.

>> اگر می‌خواهید برنج  شورنشود، هنگام آبکش کردن به هیچ عنوان از آب سرد استفاده نکنید. اگر برنجی شور شده است، می‌توانید با گذاشتن چند تکه سیب زمینی پوست کنده لابه‌لای برنج، شوری آن را کم کنید.

>> در صورتی که برنج شما ته گرفته و سوخته است، با گذاشتن پیاز یا چند تکه نان روی برنج، بوی سوختگی آن را از بین ببرید.

>> اگر هنگام پخت زمان زیادی برنج را جوشاندید، برای آبکش کردن از آب یخ‌ استفاده کنید تا از شفته شدن جلوگیری شود. همچنین، هنگامی که برنج زیاد جوشیده است، از روغن وآب استفاده نکنید.

>> برای جلوگیری از شفته شدن برنج، هنگام خیساندن به برنج نمک فراوان اضافه کنید تا پس از جوشیدن حالتش را از دست ندهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *