آشپزی

سوپ تره فرنگی

اگر به فکر درست کردن یک سوپ خوشمزه و لذیذ با خواص بی نظیر و ارزش غذایی بالا هستید سوپ تره فرنگی بهترین گزینه است. این سوپ در پیشگیری از سرماخوردگی و بیماری های روده ای و حتی سرطان بسیار موثر است. سوپ تره فرنگی را می توانید به عنوان پیش غذا، میان وعده و یا شام میل کنید و از خواص آن بهره مند شوید.

 

مواد لازم برای ۵ نفر :

>> آبِ گوشت: ۵ لیوان

>> زرده تخم مرغ: ۴ عدد

>> تره فرنگی: ۳ دسته

>> آرد سفید: ۲ قاشق سوپخوری

>> خامه: ۱۵۰ گرم

>> آبلیمو: ۱ قاشق غذاخوری

>> کره: ۵۰ گرم

>> نمک: به میزان لازم

 

طرز تهیه:

برای تهیه این سوپ پُرخاصیت و لذیذ ابتدا تره فرنگی را پاک کرده و قسمت سفید آن را بشورید و ریز خرد کنید و در قابلمه ای مناسب به همراه سه لیوان آب و مقداری نمک بپزید. در این فاصله آرد را به همراه کره درون تابه کمی تفت دهید و به تره فرنگی اضافه کنید و مدام هم بزنید تا آرد گلوله نشود. سپس آب گوشت را اضافه کرده و به میزان لازم نمک و فلفل بزنید و حرارت را کم کنید تا سوپ کمی غلیظ شود.

در مرحله آخر زرده های تخم مرغ را هم بزنید و به همراه آبلیمو تدریجاً به سوپ اضافه و مخلوط کنید. بعد از چند جوش سوپ شما آماده است. در ظرف سوپخوری بریزید و با خامه تزئین و سرو کنید.

 

:::: نکته:

— در صورتی که آبِ گوشت در دسترس شما نبود می توانید از پودر عصاره گوشت استفاده کنید.

— فقط از قسمت سفید تره فرنگی استفاده کنید. ریشه و برگ‌های سبزه تره فرنگی سمی است آن ها را جدا کرده و دور بریزید. مصرف آن ها ممکن است موجب سردرد و تهوع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *