انگلیسی ها صد روز از زندگی خود را صرف تصمیمگیری در مورد انتخاب برنامههای تلویزیون میکنند.
یک مطالعه گسترده با بررسی ۲۰۰۰ بزرگسال نشان داد که بریتانیاییها بیش از سه ماه از عمر خود را به تصمیمگیری در مورد تماشای تلویزیون هدر میدهند. این انتخاب برنامه از میان هشت کانال مختلف تلویزیونی صورت گرفت و مشخص کرد که یک بزرگسال ۵۵ روز برای انتخاب یک برنامه تلویزیونی و ۵۷ روز دیگر در مورد انتخاب یک فیلم مناسب صرف میکند.
بر اساس این پژوهش، سه عامل بر این تصمیم گیری تاثیر دارد: ژانر (۴۱ درصد)، بازیگران (۳۷ درصد) و طول فیلم (۲۸ درصد) یا سریال (۲۳ درصد).
جالب اینجاست که به طرزی باورنکردنی، ۴۹ درصد از شرکتکنندگان به دلیل طول کشیدن زمان انتخاب در نهایت هیچ چیزی را تماشا نمیکنند.این مطالعه همچنین نشان داد که ۶۷ درصد از زنان با احتمال بیشتری برنامهای را برای مشاهده انتخاب کنند. چهار نفر از هر ۱۰ نفر نیز میگویند داشتن عناوین پیشنهادی تصمیمگیری را کمی سادهتر میکند.
زندگی شلوغ و پرسرعت امروزی ارزش این زمان قابل توجه برای تماشای تلویزیون را به خوبی مشخص میکند.